مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی

با سپاس از استاد محترم جناب آقای دکتر مهدی نورسینا
مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی

با سپاس از استاد محترم جناب آقای دکتر مهدی نورسینا

تفاوت بازاریابی بین المللی و بازاریابی جهانی(1)

بازاریابی عملیات و یا فرآیندی است که به ما  این امکان را می دهد تا محصولات و خدمات خود را به منظور کسب سود به مصرف کنندگان ارائه نماییم. بازاریابی بین‌المللی، استفاده از اصول بازاریابی برای بیش از یک کشور است. و لیکن بین بازاریابی بین‌المللی و بازاریابی جهانی تفاوت‌هایی وجود دارد.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان هامی‌دانند که اگر تنها روی بازارهای داخلی تمرکز کنند بدون تردید با محدودیت و سود کمتری مواجه خواهند شد بنابراین برای کسب سود بیشترو رخنه دربازارها به فکر گسترش کسب‌وکار خود هستند. همچنین شرکت‌ها برای ادامه‌ی رشد باید قادر به مقابله و رقابت با بازارهای جهانی باشند. در ادامه تعریف بازاریابی جهانی و بازاریابی بین‌المللی و تفاوت‌های آن‌ها مطرح شده است 

.بازاریابی جهانی چیست؟

بازاریابی جهانی درواقع فعالیت‌های بازاریابی هماهنگ و یکپارچه در سراسر بازارهای چند کشور است. (Jonny K. Johansson ) بازاریابی جهانی را به عنوان برادر بزرگ‌تر بازاریابی بین‌المللی تعریف می‌کند.

این فرآیند شامل انتقال یک و یا چندمحصول و یا خدمت نهایی در سراسر جهان است. بازاریابی جهانی فراتر از فروش یک محصول بین‌المللی است(شامل تمام فرآیندهای برنامه‌ریزی، تولید، قرار دادن و ترویج محصولات یک شرکت در بازارهای سراسر جهان است ) شرکت ها و سازمان های بزرگ اغلب دفاتری در کشورهای مختلف دارند اما با گسترش اینترنت شرکت‌های کوچک هم می‌توانندمحصولات و خدمات خود را به مشتریان در سراسر جهان برسانند. در بازاریابی جهانی هیچ تفاوتی بین یک بازار محلی و بازاری در هزاران کیلومتر دورتر وجود ندارد و محصولی که عرضه می‌شود در هر دوی این‌ بازارها یکسان است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.